Kurant och längtande

Kurant
Dagarna går och jag betraktar mig som kurerad. Allt mindre svirr i huvudet. Men tröttare än vanligt då jag kommer hem. Inte särskilt mycket att orda om egentligen. 
 
Längtande
Längtar efter att träffa mina barnbarn och deras föräldrar.
Längtar efter umgänge med gamla och nya vänner.
Längtar efter att semestern ska börja.
Längtar efter oväntade situationer.
Längtar äventyr.
Längtar efter ... jag vet inte vad. 
Men det tycks mig som att jag inte njuter fullt ut njuter av det som är. 
 
Har en alldeles ointecknad semester framför mig och det har sina sidor att inte ha mutat in den alls. Stor frihet att göra whatever. Har tänkt att lära känna Västra Götalands-regionen bättre. Ska helt enklet turista i mina nya hemtrakter. Lätt ångest över den förestående tomheten i nån sorts relativ ensamhet.
 
Och så regnar det därute.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0