Kulinarisk vecka

Veckan som Ola, Cissi och Tyra var här var solig varm och kulinarisk. Här är några representativa bilder.
 

Gosakerna är inhandlade i Feskekörka till en ansenlig penning. Billiga är de inte, de där krypen. Krabba och havskräfta i bakre raden, räka och mussla i den främre. Till vänster romsås, hovmästarsås och aioli. De är uppställda på min nya rullvagn och vi mumsar på min nyinredda balkong. Jag är så nöjd med hur det blev.
 
 
Här äter vi lammracks med brässerade grönsaker och bulgur. Chevresås därtill. Var mycket godare än vad det ser ut.
 
 
Vi "upptäckte" restaurang Trädgård som en kulinarisk och prisvärd lunchrestaurang. Min räkmacka var en höjdare och
 
 
Cissis fiskgratin i hummersås var bland det godaste hon ätit ute på mycket länge (vilket inte vill säga lite, för hon är en gourmand av guds nåde).
 
Till rätterna (och priset) hörde en fin salladsbuffé och några underbara efterrätter och kakor att mumsa på efter behag.
 
Ja, det här är bara ett axplock av de kulinariska upplevelserna. Dessutom blir de starkare av trevligt umgänge, där vi liksom utforskar och stönar ikapp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0