Bruce brus mys

Igår for Ola-familjen och några timmar senare kom kompisarna Ingrid och Anders på kortvisit.

 

Kvällen var varm och Göteborg kokade av Bruce Springsteenyra. Folk strömmade likt myror på myrstigar mot Ullevi och vi gick motströms till Trädgårn för att äta middag. På restaurang Trädgård var det sån hög Bruce-musik att vi gamlingar insåg att det skulle bli svårpratat. Rosencaféet i Trädgårn hade just stängt, så vi promenerade in i stadssmeten och hittade oss en restaurang på Harry Hjörnes plats. Det påminde om tiderna då vi tre var lundastudenter och unnade oss gå på restaurang i Köpenhamn. Efter en helt OK Cesarsallad gick vi tillbaka hem till mig och … ja vi passerade och gick bortemot Ullevi där Bruce-konserten var i full gång.

 

Det var som om luften i området darrade, morrade, jublade, kokade. Efter att ha stått och insupit atmosfären en stund gick vi upp till mig, på översta våningen och balkongen mot Ullevi. Där tog jag den här bilden.

 

 

Knökfullt på nya Ullevi då Bruce Springsteen håller konsert. 

 

Då Madonna spelade häromveckan var det inte lika fullsatt. Då tänkte jag

-  Oj, va mycke folk. Fullsatt är det inte, men det är nog flera hundra i alla fall.

Senare fick jag veta att det var 40 000.

Nu var det absolut knökfullt, vilket bör luta åt ännu flera hundra i publiken. Alltså, på riktiska (=på riktigt), 50-60-70000 pers. Alltså så många som Ullevi över huvud taget kan ta. (Har kollat på nätet. Där var 66 018 betalande.)

 

 

Det hördes lite bättre där uppe på taket, men var ändå svårt att urskilja låtarna. Ingrid tog den här bilden. Ett litet bevis för att jag faktiskt var där.

 

 

Till slut gick vi ner till mig och bänkade oss med Bruce på Spotify på min balkong och krämade på hög volym. Nu hörde vi. Underbart. Vi hade jublet från alla tusentals i publiken i bakgrunden, den kokande känslan och hyfsad ljudkvalitet där på balkongen. Snacka om att känna sig ung på nytt. Det var magiskt. Tända ljus behövdes också för nu börjar det minsann skymma på kvällarna.

 

Mysigt var det, riktigt Bruce brus mys.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0