Hemma

Den betydelsefulla har återvänt till hemmet ett dygn senare än ursprungligt tänkt. Med tryck i öronen, stick i halsen, begynnande snuva och aningen stickande huvudvärk. Jaha ja. Får se om jag blir däckad.

I så fall lär det vara av ett RS-virus. För det är vad som Hedda konstaterades ha då hon låg inlagd med sin mamma (Tuva) på Karolinska över helgen. Hon fick vätska och näring med sond och regelbundna inhalationer av diverse slag för att underlätta andningen. Lilla hjärtat, vad hon får jobba för att få luft ibland.

Själv umgicks jag med tillfrisknande Signe och insjuknande pappa Leo. Magen var paj på Signe vilket gav mig anledning till dagliga utflykter till tvättstugan med madrasser, lakan, gossedjur och kläder. Jammi, jammi.

I övrigt har vi haft det mysigt, hon och jag. Leo har fnattat mellan hem och sjukhus med diverse behövda prylar, närvaro vid läkarrond och sånt.
 
Nu är alla hemma där de ska vara. Barnen får bli hemma för dagmamman vill inte ha diarreande barn hos sig. Och jag är hemma i mitt lilla hem här i Göteborg. Undrandes vart viruset skall ta mig. Till sängen eller kontorsstolen på jobbet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0