En hel blombukett

Nu är det omtag som gäller.

Båda julgängen har åkt sin väg och känslan är, trots sjukligheten, att det var mysigt. Ett efterjulgäng har kommit. Max och Mimmi anlände igår. De kom med bävan för hälsorisken i mitt hus. Jag hade städat och putsat avlopp, spritat och fejat. Vi bestämde att vi går ut och äter, så vi slipper mina fingrar i maten.

De allra närmsta restautrangerna var stängda så vi gick till Clarion Post Hotel och hängde på låset 16.55 när restaurangen öppnade klockan 17. Och vi hade turen att få oss ett bord, om vi inte satt så länge.

Det var väldigt gott. Jag åt en fläsksida med hummer och diverse tillbehör. Och till det en lokalt bryggd öl, Dogger, med lite blommig karaktär. Max och Mimmi åt en mör stek med frittes. Det möraste kött hon någonsin ätit. Mimmi tog en cola och Max en Dogger.

För att krydda colan lite hällde hon i en liten slurk Dogger. Och vips förvandlades colan till en hel blombukett. En magisk transformation, det var de båda eniga om, de som provade.

Därefter vandrade vi vidare in och skådade julpyntet i stan och avslutade med en kaffe och chokladtryffel på ett lugnare fik.

Därmed kan vi alla tre pricka för Clarion Post Hotel restaurangen - check. Med upplevelsen av en hel blombukett i en simpel cola.

Kommentarer
Postat av: ingela

Skönt att se att du mår bättre. God fortsättning:-)

2012-12-27 @ 13:15:13
Postat av: Bente

Tack

2012-12-29 @ 13:28:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0