Det funkar

Nu var det nära att jag tappade modet igen. Men, nej, så enkelt ska "dom" inte lyckas med det.

Dom, det är det där anonyma folket bakom den där förenklande tekniken. Under julen fixade Leo så att jag skulle kunna börja använda Sonos och Zappa. Vi använde de nya möjligheterna för att lyssna på all julmusik, från Spotify, till min nya högtalare. Smäktande, vackert och reklamfritt.

Sen for dom, Leo och gänget. Och Max och Mimmi kom. Jag skulle bjuda dem på ljuv julmusik på samma enkla sätt som under julen. Och här kommer det berömda "men"-et.

Det funkade inte.

Som vanligt tror jag att det är jag som gjort något fel. Samtal med Tuva, som inte kunde lotsa mig till lösning. Samtal med Teliabutikernas telefontjänst, som lotsade mig till .... nånstans och där fick jag prata med en man vars namn jag inte uppfattade. (Nu vet jag att han heter Ronny).

Det visade sig att det inte var mitt fel. Sedan FaceBook köpte halva Spotify
(- Jasså!) så strular det för Telias Spotify-kunder. Så fort FaceBook gör nån förändring så strular det för såna som mig. Ronny sa att vi skulle släcka ner mitt Spotifykonto, vänta två timmar och därefter öppna det igen. Han skulle ringa upp mig så skulle vi fixa det tillsammans.

Sen gick timmarna. Bortemot fem timmar senare ringde jag upp igen. Och det är inte det allra enklaste heller. Jag ringer ett nummer, sitter i kö för att få framföra ärendet, lotsas vidare till en ny kö, som ...

Jag hamnade hos Mergas. Nej, det går inte på två timmar. Jag måste vänta till nästa dag. Skicka ett sms till 4466 och ange Spotify, så får jag en länk med instruktioner att följa. - Jaha.

Efter en kort stund ringde Ronny och ursäktade sig att det dröjde så länge. Men nu skulle mitt Spotify Premium fixas på momangen. Och det gjorde han. Nu har jag loggat in och... DET FUNKAR. Jag fick vidare veta att numera måste man vara FaceBook-registrerad för att kunna skaffa Spotify. FaceBook lägger ut sitt garn... Nåväl. Nu funker det och jag kan lyssna på reklamfri julmusik.
 
Men...
Nu har Max och Mimmi kommit hem alldeles mätta och utsjasade från mellandagsrean. De orkar inte höra nån skön julmusik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0