Seeegt

Himmel vad jag tycker det är segt att komma igång och bli arbetsivrig. Hela min kropp skriker – Vill inte! Den är en mästare på att ”ska-bara” hela tiden.

 

Å andra sidan får jag gamla surdegar gjorda. Surdeg = ekonomi administration. Sånt där som att ställa om kontonummer för automatisk dragning av diverse fakturor. Skaffa mig ekonomisk överblick för de närmsta månaderna. Det är lite tight för mig, nämligen. Jag har överspenderat. IPad, balkonginredning, soffa, resor etc och alltihop på kort tid. Jag har svårt att vänja mig vid att jag inte kan plocka ut pengar ur företaget som jag vill.

 

Samtidigt förtjusas jag lite över att behöva tänka på vad ”lönen” räcker till. Det är närmare 30 år sedan jag hade lön på det sättet som jag har nu.

 

Igår satt jag på jobbet här i Göteborg och fick hela dagen att gå utan att ha producerat mer än högst en timme av produktivt inkomstbringande arbete. I dag har jag "ska-barat" hela förmiddagen.

 

Undrar om jag någonsin får tillbaka lusten att arbeta. Det känns så långt bort, så jag kan bli mörkrädd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0