Något av värde?

Min kollega och jag har drivit vårt företag i 8 år. Under årens lopp har vi sökt bollplank och affärscoachning, än här, än där.

Gemensamt för dessa tillfällen är att vi landat i besvikelse och en känsla av att det inte gav nåt av större värde.

Nu har vi än en gång satt oss under lupp. Dels med en affärscoach där uppe i Sundsvall och så hade jag ett affärsbollande samtal med min son Ola igår.

Nu vet jag att det går att få en känsla av att bollandet har gett något värdefullt. Kanske inte LÖSNINGEN, den lär ju inte riktigt finnas, men absolut tankegods som ger färdväg framöver, bara vi får tugga på det ett tag.

Det är ju bra. TOPPEN helt enkelt.

Men det lämnar en förfärande eftersmak. Ingen av alla förståsigpåare vi hittills mött håller måttet. De har inte fattat komplexiteten och dynamiken i det vi håller på med. Råden och frågorna har kommit ur en förenklad syn på vårt entreprenörskap. Eventuellt kryddat med "lilla flicka, det går nog bra ska du se".

Just nu känner jag att jag vill be dem alla att kollektivt ta sig i brasan. Och det ska jag väl göra också, mera preciserat och riktat till dem som faktiskt är berörda.

Å andra sidan. Om den samlade affärsrådgivarkåren inte håller måttet, så skulle man kunna säga att jag och vi lärt oss något som de inte kan. Kanske något av värde?
 
Nu är det baske mig dags för en svamptur. Det var då sjutton också om jag inte skulle kunna hitta åtminstone en. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0