I natt

I natt var jag i fastighetsbranschen. Jag sålde mina två hus i jag-vet-inte-var. Ett lite större boningshus och ett lite mindre av nåt annat slag. Det mindre låg på en höjd ovanför boningshuset och kunde med "lätthet" förenas med det större via en nybyggd gång. Det skulle ge bra utsikt och höja värdet.

Jag hade fullt sjå med att skriva små meddelanden till presumtiva intressenter. Om hur de fick tag på mig eller ... ja det här var förvirrat, för affären skulle skötas av mäklaren. Jag höll länge på att snurra runt i de där meddelandena och fick sen ett klokt råd (av ett kommunalråd i Malmö) att inte skriva nåt om att kontakta mig, för det kunde komplicera det juridiska runt ansvarsfrågan.

Tidigt på morgonen (fortfarande i drömmen) såg jag en handfull intressenter klättra på husets fasadstegar och glutta in. Jag låg fortfarande i min säng. Kände mig uttittad och förbisprungen.

- Va?
- Ursäkta!
- Men vad i fridens dar har den här drömmen i mitt liv att göra?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0