Min sämsta gren

Länge länge har jag befunnit mig i ett skruvstäd. Eller länge, allt är relativt. Men det känns verkligen väldigt länge, som om det var flera år. Det är det nu inte, det rör sig om bara några få veckor.

Den skeva tidsuppfattningen är ett av symptomen på att vara i ett skruvstäd. Ett annat symptom är att jag knappt kan tänka på annat. Rubriken är naturligtvis lägenhetsaffärerna.
 
Den 11 maj Jag skrev jag på ett köpekontrakt och därefter har det varit full rulle på att få min lägenhet såld. Mäklaren är aktiverad, lägenheten är fotad och nu idag söndagen den 29 maj står den i givakt inför första visningen. Det kom 4 sällskap, mest ynglingar.
 
Bara det faktum att jag köpt före jag sålt kvalar i in i skruvstädet. Till detta hör det faktum att marknaden är som den är just nu, tumultartad, med ett tillfälligt enormt stort utbud. 
 
Jag följer utvecklingen noga och konstaterar att det inte går att dra några vettiga generella slutsatser. Det finns lägenheter vars presentation tas bort före visning. De har förmodligen sålts till ett för säljaren nöjaktigt högt pris. Det gäller t ex lägenheten ovanför den jag köpt. Det finns andra lägenheter som inte får något bud eller kanske bara ett och där objektet ligger ute i veckor. Själv kan jag nu bara hoppas att min lägenhet är intressant för åtminstone någon, helst några, NU.
 
Banken tillåter mig inte flytta in i nya lägenheten förrän tidigst tre veckor efter att jag har ett säljkokntrakt. Och jag har lovat flytta in i nya lägenheten ca 4 juli. Där har vi nästa åtskruvning. I skrivande stund är det en öppen fråga om jag hinner det. Ett värsta scenario är att jag måste sälja min nya lägenhet i tider av turbulens. 
 
Jag tar ett djupt andetag och suckar. Det som händer den närmsta tiden är utom min kontroll. Inte min bästa gren. Snarare min sämsta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0