Glader

Det här med att vara nöjd och glad är färskvara så det gäller att nita fast känslan innan den är på väg bort.

Boken om KIM har kommit från tryckeriet Print in Baltic i Litauen för någon timme sedan. Jag brukar hitta korrekturfel på mina nytryckta böcker och känna kallsvetten droppa i nacken, som om allt vore förstört. Ett långt tag, faktiskt.

Jodå, jag hittade omgående något litet korrektur jag missat, men det rörde mig inte i ryggen. Inte heller tog mig det faktum att de grå sidorna kanske är aningen för ljusa. Istället tänkte jag att mittpartiet, det funkar ju jättebra, och tänkisarna är tänkvärda även för mig.
 
 
Boken om KIM står här bredvid sitt lite äldre syskon, Boken om mentorskap. Boken om KIM handlar om systemiskt organisatioinsarbete och hur det kan bedrivas t ex med KIM-modellen som grund. Mer om boken finner du här 
 
Efter en stunds seriöst genombläddrande vek jag ihop boken och tänkte
- RIKTIGT IMPONERANDE! Så svårförklarat har vi gjort så begripligt för gemene man. Så akademiskt flummigt har vi gjort folkligt tydligt och konkret. Så mycket innehåll på så få sidor. Det är fan ta mig en bedrift. 

Så går det också att känna när ens bok har kommit till en.
- Kallas det hybris?

- Nåväl, det får heta vad det vill. Jag är i alla fall Glader. Och i alla fall just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0