Stillsamt leende Glader

Så var pärsen över för den här gången och det gick vägen. I torsdags skrev jag kontrakt på försäljning av min egen lägenhet. Det föregicks av en riktig nagelbitare. Först var och är marknaden upp och ner med exceptionellt stort utbud just nu. Prisutvecklingen på bostäder är minst sagt svårbedömd. Jag har koll på syskonlägenheter som inte fått något bud alls. Så publicerades min lägenhet på Hemnet och en dryg vecka därpå var det visningsdags.
 
Först hände inget i 2 dagar, sedan hände lite dag 3, lite till dag 4 och till sist dag 5, på knappt en timme, hände mycket och det toppades med kontraktsskrivning på kvällskvisten. Jag var svettig (värmebölja), vimsig och närmast i chocktillstånd. Min oro var befogad men kom helt på skam.

I går, lördag, åkte jag lättad med Kör för alla-kören till Dalhalla och inledde deras säsong med att konsertera tillsammans med Ebbot Lundberg, Sara Riedel, Ola Salo och vår körledare Caroline af Ugglas och hennes band. Det var magiskt även i år även om jag kanske inte är lika hög den här gången. Däremot är jag allmänt hög av hur tillvaron utvecklas runt mig.

Det var jätteroligt att sjunga med Ola Salo. Han var både ödmjuk och utmanande och vi kom att improvisera helt galet på slutet och det var underbart. Mera av den varan!

Nu ska jag packa. Jag får tillträde till min lägenhet i Skytteholm, Solna 4/7 och jag avträder lägenheten här i Kvarnskogen, Sollentuna 8/7. Däremellan ska min nya lägenhet målas helt och hållet, flyttlasset ska gå och flyttstädningen genomföras. Hej och hå.

Hälsningar från en stillsamt leende Glader.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0